Messaggi per lo sciopero del 22 giugno: PLF (Pakistan)

Pakistan Labour Federation (PLF)
Solidarity Support USB Strike

on behalf of the Executive Board of Pakistan Labour Federation (PLF) we are fully supporting the  USB a Affiliates of WFTU in Italy, for their  24-hour General strike  on June 22, 2012 and a General Demonstration in Rome and Milan!.

we also demanded the  Italian Government to withdraw the Anti Labour  Law which further worsens workers’ Rights and forms of protection in offices and factories and to stop the  dismiss workers unlawfully and unfairly. We also demanded to  increase allowances, benefits and forms of protection for those who lose their jobs.

Together with USB struggle , we have called a protest in front of Press Club Lahore  on Friday, June 22, 2012 to solidarity support. and against the reform of collective bargaining and the State pension system

(Haji Muhammad saeed Arian)                                 (Mrs Atia Saleem)
Founder/Secretary General                                        Chairpersons

---------------------------------------------------------------------------------------

A nome del Comitato Esecutivo  della Federazione Pakistana del Lavoro (PLF), esprimiamo il pieno sostegno a USB Italia, affiliata alla FSM, per lo sciopero Generale di 24 ore del 22 Giugno e per le manifestazioni di Roma e Milano.

Anche noi chiediamo al Governo italiano di ritirare  i provvedimenti contro i lavoratori che peggiorano ulteriormente  i diritti dei lavoratori , le condizioni di lavoro negli uffici e nelle fabbriche e di porre fine ai licenziamenti illegittimi e ingiusti. Chiediamo anche l’aumento  delle detrazioni ,  sussidi e protezione per tutti coloro  che perdono il lavoro.

Unitamente alla lotta di USB, noi abbiamo lanciato  una iniziativa di protesta  alla sede della stampa di Lahore per Venerdì 22 Giugno 2012 contro la riforma della contrattazione collettiva e quella del sistema pensionistico.

Il Segretario Generale e il Presidente della Federazione Pakistana del Lavoro